แผนการตลาด

แผนการตลาด


แต่ละระดับของผลิตภัณฑ์ในหน่วยธุรกิจ (บริษัท) จะต้องมีการวางแผนการตลาด เพื่อความชัดเจนแน่นอนในการบรรลุเป้าหมายของตน


แผนการตลาดเป็น output ที่สำคัญอย่างหนึ่งของกระบวนการทางการตลาด ซึ่งแผนการตลาดควรมีองค์ประกอบที่สำคัญดังนี้ คือ บทสรุปสำหรับผู้บริหาร, สารบัญ, สถานการณ์การตลาดโดยทั่วไปในปัจจุบัน, การวิเคราะห์โอกาสทางการตลาด และประเด็นสำคัญต่างๆ ที่เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ของบริษัท, บทสรุปของแผนด้านการเงินและวัตถุประสงค์ทางการตลาด,กลยุทธ์การตลาดที่จะนำมาใช้เพื่อบรรลุวัตถุประสงค์ทางการตลาด, รายละเอียดของแผนงานโครงการต่างๆ ที่สอดคล้องกับกลยุทธ์และวัตถุประสงค์ที่วางไว้ตอนต้น, ประมาณการกำไรขาดทุนจากการดำเนินโครงการ, สรุปเกี่ยวกับระบบการควบคุมต่างๆ เพื่อติดตามความก้าวหน้าของการดำเนินโครงการตามแผนในอนาคต

1 comment:

Blog27999 said...

Do you understand there's a 12 word sentence you can communicate to your partner... that will induce deep feelings of love and impulsive attraction for you deep inside his chest?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, adore and look after you with all his heart...

12 Words Who Trigger A Man's Love Impulse

This instinct is so built-in to a man's brain that it will make him work harder than ever before to love and admire you.

In fact, triggering this influential instinct is so binding to having the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

...You will instantly find him expose his soul and mind to you in such a way he haven't experienced before and he will see you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

Yellow Puppies Blogger Template | Template Design | Elque 2008